Usein kysytyt kysymykset

Tälle sivulle olemme koonneet yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

1. Nettisivut

Miten löydän tuotteen sivuilta?

Voit käyttää hakutoimintoa, jos tiedät tuotteen nimen. Tai voit kaupassa etsiä jotain tiettyä väriä tai laukkutyyppiä, kuten ”reppu”.

Tuote on loppu varastosta, tuleeko niitä lisää?

Laukkumme ovat yksilöllisiä ja siksi valmistamme kaikkia tuotteitamme vain pieniä määriä. Jos tuote vielä näkyy verkkokaupassamme, lähetä viestiä asiakaspalveluumme niin voimme tarkistaa tuotteen saatavuuden.

Minulla on alennuskoodi, miten voin käyttää sitä?

Kassalla on alennuskoodia varten oma laatikko. Kirjoita koodi siihen ja paina enteriä, jolloin kassa laskee alennuksen tilaukseen. Huomaathan, valmiiksi alennetuista tuotteista ei saa alennuskoodeilla lisää alennusta.

2. Tuotteiden tilaaminen

Miten voin tilata tuotteitanne?

Voit tilata tuotteitamme verkkokaupastamme www.utua.fi tai www.sievishop.fi.

Miksi haluamani tuote ei löydy verkkokaupasta?

Valmistamme tuotteitamme vain pieniä määriä ja joskus tuotteet myydään nopeasti loppuun. Jos tuotetta ei enää löydy verkkokaupastamme voit lähettää tiedustelun asiakaspalveluumme niin selvitämme, onko tuotetta vielä saatavilla.

Millaista mitoitusta tuotteet ovat? Miten löydän sopivan koon tuotteesta?

Jokaisen vaatteen tuotesivulta löydät kyseisen tuotteen tärkeimmät mitat.

Laukkujen kokotiedot on jokaisen laukun omalla tuotesivulla.

Voinko tehdä tilaukselleni muutoksia?

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksun vahvistamista. Tilausta ei voi muuttaa eikä sitä voi yhdistää muihin tilauksiin. Jos huomasit tilauksellasi virheen, esim. yhteystiedoissasi, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko yhdistää kaksi tilaustani?

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksun vahvistamista, sillä tilausten muuttaminen ja yhdistäminen ei ole mahdollista ostotapahtuman jälkeen. Saat lisätietoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Onko tilaukseni tullut perille?

Ostotapahtuman jälkeen sait meiltä tilausvahvistuksen sähköpostilla. Toimitusvahvistus lähetetään sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme.

Jos olet rekisteröitynyt asiakkaaksi, voit tarkistaa tilauksesi tilan ”omat tilaukset” kohdassa kirjauduttuasi verkkokauppaan.

Miten voin maksaa tilaukseni?

Tilaus maksetaan Klarnan tarjoamilla maksutavoilla, joista voit lukea lisää toimitusehdot kohdasta Maksutavat.

Miksi en ole saanut laskua tilauksestani?

Saat meiltä toimitusvahvistuksen ja tämän jälkeen Klarnalta laskun sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme. Muistathan tarkistaa myös roskapostit-kansion. Henkilöasiakkaana näet avoimet laskusi helposti myös kirjautumalla Klarnaan: klarna.com/login. Yritysasiakas voi tiedustella laskua Klarnan puhelinpalvelusta 09-42599771.

Tältä sivulta voit myös ladata mobiililaitteeseesi Klarna-sovelluksen, jonka avulla voit seurata helposti ostoksiasi. Lisätietoja saat Klarnan asiakaspalvelusta: klarna.com/fi/asiakaspalvelu/

Mikä on tilausten toimitusaika?

Pakettien normaali toimitusaika on 2-4 arkipäivää valittuun noutopisteeseen. Poikkeustilanteissa ja kiireaikoina, kuten alennusmyyntien tai merkittävien kampanjoiden aikana toimitusaika saattaa olla hieman pidempi.

Saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi lähtee varastoltamme.
Saat paketin saapumisilmoituksen Postilta, Postnordilta tai Matkahuollolta tekstiviestillä ja sähköpostilla, mikäli olet ilmoittanut tietosi tilausta tehdessä.

En ehdi noutaa pakettiani ajoissa noutopisteestä, mitä teen?

Saat saapumisilmoituksen Postilta, Postnordilta tai Matkahuollolta tekstiviestillä ja sähköpostilla. Myös toinen henkilö voi noutaa paketin puolestasi Postin noutopisteestä esittämällä seurantatunnuksen ja oman kuvallisen henkilökorttinsa. Matkahuollon pakettia toisen henkilön puolesta noudettaessa on esitettävä lisäksi valtakirja. Matkahuollon paketin nouto-ohjeet sekä valtakirjapohja löytyvät täältä.

Posti säilyttää paketteja 7 vuorokautta ja Matkahuolto 14 vuorokautta, jonka jälkeen ne palautuvat takaisin lähettäjälle. Noutamattomana palautuneesta tilauksesta perimme 20 euron käsittelykulun. Voit halutessasi tehdä palautuneista tuotteista uuden tilauksen. Emme lähetä palautunutta tilausta automaattisesti uudelleen.

3. Tuotteiden vaihto tai palautus

Miten vaihdan tai palautan tuotteen?

Jos et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen, voit palauttaa tuotteen veloituksetta. Lue tarkemmat vaihto- ja palautusohjeet toimitusehdoista kohdasta Palautusehdot.

Tuotteillamme on 14 vuorokauden maksuton vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto-oikeus koskee ainoastaan saman tuotteen toiseen kokoon vaihtoa. Vaihdon voi tehdä veloituksetta kerran.

Vaihto- ja palautusoikeus ei koske yritysostoina tehtyjä tilauksia.

Mikä on palautukseni tilanne?

Palautuksen saapumiseen ja käsittelyyn on hyvä varata aikaa yhteensä 10-20 arkipäivää. Maksu palautetaan aina sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu. Saat meiltä vielä sähköpostiviestin, kun palautus on käsitelty.

Miten toimin palautuksen ja Klarna laskun kanssa?

Kun palautat tuotteen, voit ilmoittaa palautuksesta Klarna-sovelluksen avulla tai kirjautumalla Oma Klarnaan: klarna.com/login, jolloin Klarna siirtää laskusi taukotilaan. Käsiteltyämme palautuksen saat meiltä viestin ja tämän jälkeen Klarna lähettää sinulle päivitetyn laskun sähköpostilla. Raha palautuu aina sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu. Jos et ole vielä maksanut tilausta ja sinulla on avoin lasku Klarnalla, vähentää Klarna palautuneiden tuotteiden summan laskusta. Jos olet jo maksanut tilauksen, palauttaa Klarna maksun sen jälkeen, kun me olemme vastaanottaneet tuotepalautuksen.

4. Toimitusvirheet

Sain väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, mitä teen?

Jos sait väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, ilmoitathan siitä meille heti sen huomattuasi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

a. Jos paketistasi puuttui tuote, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian saatuamme virheilmoituksesi.

b. Jos sait väärän tuotteen, ilmoitathan siitä meille heti virheen huomattuasi. Saat ohjeet maksuttomaan palautukseen sähköpostiisi virheilmoituksen lähettämisen jälkeen ja ne löytyvät myös toimitusehdoista kohdasta 6. Vaihto ja palautusohje tehtävä. Käsittelemme toimitusvirhereklamaatiot mahdollisimman nopeasti.

5. Tuotevirheet

Tilaamassani tuotteessa ilmeni virhe, miten toimin?

Ikävä kuulla! Jos ostamassasi tuotteessa ilmeni virhe, ilmoitathan siitä meille asiakaspalveluumme. Nahkalaukuilla on vuoden takuu valmistus- ja materiaalivirheiden osalta. Jos tuotteen kanssa tulee valmistuksesta johtuvia ongelmia vuoden kuluessa sen ostamisesta niin me korjaamme tuotteen. Lähetä asiakaspalveluumme kuvia tuotteesta. Takuun vahvistamiseksi tarvitsemme ostokuitin, joten säilytäthän Utua-laukkusi ostokuitin.

Jos laukkusi rikkoontuu takuun päättymisen jälkeen, voimme korjata laukun pientä maksua vastaan. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme niin voimme auttaa asiassa! 

Tuotteessa ilmeni virhe, mutta en ole ostanut tuotetta suoraan Utualta. Kenellä on virhevastuu?

Muotituotteilla ja -vaatteilla ei pääsääntöisesti ole valmistajan antamaa takuuta. Utua vaatemallistojen tuotteilla ei ole takuuta. 

Kun tuotteella ei ole takuuta sovelletaan tavaran myynnissä mm. kuluttajansuoja- ja kauppalakia. 

Tuotereklamaatio on tällöin tuotteen ostajan ja myyjän välinen asia, koska heidän välilleen on syntynyt sopimussuhde.

Tuotteen valmistaja ei ole korvausvelvollinen mahdollisessa reklamaatiotilanteessa vaan virhevastuu on tuotteen myyjällä.

6. Tuotteiden hoito-ohjeet

Miten huollan Utua tuotteet? 

Lue tuotteidemme pesu- ja hoito-ohjeista täältä.

7. Tuotteet

Ovatko nahkalaukut vedenkestäviä?

Nahka on luonnonmateriaali eikä se ole vedenkestävä. Nahkatuotteet voivat vaurioita kastuessaan. Märkää laukun pintaa voi kuivata liinalla hellävaraisesti, mutta pintaa ei saa hangata. Märästä nahasta voi irrota väriä. Voit suihkuttaa laukkuun kosteussuojasuihketta kuten Collonilin Carbon Pro -suihketta, joka tekee laukun pinnasta kosteutta ja likaa hylkivän. Lue lisää materiaaleista täältä.

Mahtuuko läppärini laukkuun?

Jokaisen laukun kokotiedot on merkitty tuotekortille. Tietokonesalkkuihin on merkitty, minkä kokoiselle läppärille laukku on suunniteltu.

Miten hoidan laukkuani?

Suosittelemme, että hoidat laukkuasi nahanhoitoaineella 1-2 kertaa vuodessa. Laadukas nahanhoitoaine puhdistaa nahan pintaan kertyneen lian ennenkuin se pinttyy ja hoitaa nahkaa. Hyvällä hoidolla laukun käyttöikä pitenee. Hoitamisen jälkeen kannattaa käsitellä laukku kosteussuojasuihkeella, joka tekee pinnasta kosteutta ja likaa hylkivän. Lue lisää eri nahkalaaduista ja laukun hoitamisesta täältä.

Mistä saan tietoa materiaaleista ja laukun valmistuksesta?

Vieraile meidän vastuullisuus-sivustollamme, kerromme siellä lisää tuotannostamme.



Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 10.11.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Utua
Brahenkatu 10
92100 Raahe

+358505276057
info@utua.fi
www.utua.fi
0961766-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Utua yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Utua
Brahenkatu 10
92100 Raahe

+358505276057
info@utua.fi
www.utua.fi
0961766-4

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset, pakkausmateriaalin, pakkauskustannukset, palautusprosessin ja tuotteen uudelleen varastoon siirron.

Kustannukset näissä tapauksissa:

Suomi 15 € ja Ruotsi 20 €

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti. Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit